شاهکار رامبرانت بازسازی شد / عکس

تابلو نقاشی «گشت شبانه» اثر «رامبرانت» از همان زمان که در سال ۱۶۴۲ خلق شد به عنوان یک نماد ملی هلند شناخته شده است، اما حتی چنین اهمیت و جایگاهی هم نتوانست از این اثر به خوبی محافظت کند.

در سال ۱۷۱۵ بخش‌هایی از این نقاشی بزرگ از هر چهار وجه جدا شد تا امکان نصب آن بین دو در ساختمان اصلی آمستردام فراهم شود. بخش‌های جداشده تابلو نقاشی گم شدند و نقاشی اصلی نیز از قرن نوزدهم در موزه ملی آمستردام، در مرکز ساختمان این موزه به نمایش گذاشته شده است.

اکنون برای نخستین‌بار در سه قرن اخیر این امکان برای عموم مردم فراهم شده است تا تصویر و ابعاد واقعی این نقاشی را ببینند.

شاهکار رامبرانت بازسازی شد / عکس

مسوولان موزه ملی آمستردام با استفاده از فناوری‌های پیشرفته همچون فناوری‌های مرتبط با اسکن و هوش مصنوعی توانستند بخش‌های جداشده این نقاشی را بازسازی و در کنار نقاشی کنونی نصب کنند تا «گشت شبانه» آن‌گونه که «رامبرانت» از همان ابتدا خلق کرده بود، به نمایش گذاشته شود.

ابعاد این تابلو نقاشی پس از آن‌که بخش‌هایی از آن جدا شد به حدود ۴.۵ متر عرض و ۴ متر ارتفاع تبدیل شد. حدود ۶۰ سانتی‌متر از سمت چپ نقاشی و ۲۲ سانتی‌متر از قسمت بالایی نقاشی جدا شد. با جدا کردن ۱۲ سانتی‌متر از بخش پایینی و کمتر از ۷ سانتی‌متر از سمت راست نقاشی، کمترین آسیب به بخش پایینی و سمت راست نقاشی وارد شد.

«گریت لاندنس»، دیگر نقاش هلندی قرن هفدهم یک نقاشی را با فاصله ۱۲ سال پس از خلق نقاشی اصلی خلق کرد و وجود این نقاشی کپی از دیگر عواملی بود که بازسازی نقاشی اصلی «رامبرانت» را امکان‌پذیر کرد.

۵۸۵۸

مجله هنری بومرا

درباره ی Ccrtpo8059642

مطلب پیشنهادی

تابلو «پسر آبی‌پوش» به لندن بازمی‌گردد

به گزارش گاردین، تابلو نقاشی مشهور «پسر آبی‌پوش» اثر توماس گینزبرا که یک قرن پیش …